Hur man hinner med livet OCH träning

Att få vardagen att gå ihop tror jag många tycker är tillräckligt svårt ibland, i alla fall för oss som gärna gör lite för mycket ibland eftersom vi tycker ett sånt liv är roligt. Men att få vardagen inklusive träningen att gå ihop? Funkar ens det? Det undrar jag med ibland. Skulle säga att det funkar i vissa fall. Har själv haft perioder när det är så mycket att jag inte ens har hunnit äta eller sova, och då är det självklart att man inte ska slänga in några träningspass där. Det ska man verkligen inte. Blondinbella till exempel, tycker jag har en sund inställning till det här med livet och träning. Hon menar att hon aldrig hade varit där hon är idag om hon hade slängt in en massa träningspass mitt bland allting – kan inte annat än att hålla med. För ibland måste man prioritera, sånt är livet. När jag är mitt uppe i någonting viktigt är det en självklarhet för mig att satsa 110% på det och då prioriteras andra saker bort, exempelvis träningen.

Men! När man lever ett liv som jag gör just för tillfället, jobbar 8 timmar om dagen och sen kommer hem, då tycker jag man kan ta sig i kragen och köra ett litet pass. Antingen om man stannar förbi gymmet påväg hem från jobbet, eller gör man som jag gör, köper sig en skön matta och kör 30 intensiva minuter några gånger i veckan hemma när man känner att man har tiden till det. Brukar köra mage, rygg och armar en dag, och sen ben och rumpa nästa. Tycker det funkar jättebra, 30 minuter när man inte har så mycket för sig är ingen tid egentligen. Bästa tipset är att kolla in YouTube för övningar hemma-övningar. Det är verkligen ingen skillnad när jag tränar på gymmet eller hemma! Därför valde jag att slänga gymkortet just nu. Och det har ju funkat bra.
 
Allmänt, Tips | |
#1 - - Anna:

Tror du har helt rätt! Kör typ samma grej själv, men har lite svårt att komma till skott här hemma. Bra inlägg!

Svar: Åh tack så mycket! Det gäller bara att man lägger manken till! Kan va svårt ibland dock :)
Matilda Danielsson

Upp