Vad fan gör jag?

God kväll på er! Ligger just nu i sängen och är helt orklös i min kropp. Mådde illa innan (IBS, magen) så tänkte att jag skulle sova en liten stund för att få bort illamåendet. Slutade med att jag sov i två timmar. What? Känns som att jag är utmattad av mina egna tankar. Jag tänker så mycket just nu så jag tror att min kropp säger ifrån. Ni som tagit studenten vet nog vad jag menar, den oerhört jobbiga känslan när man inte längre vet var man ska ta vägen. När man inte är bunden till gymnasiet längre och får välja väg själv i livet.

Så har man lyckats få ett roligt jobb, flyttat hemifrån men ändå är det något som skaver. Jag känner mig spårlöst försvunnen, hur vet jag var jag vill nu? Jag kommer ju flytta hem om några veckor, och har jobb när jag kommer hem. Men vad som skaver så himla mycket är att jag är ett kontrollfreak av högsta grad. Jag älskar att vara spontan men ännu mer att ha saker och ting planerade långt i förväg, annars kan det hända att jag blir för impulsiv och tappar bort mig själv. Tror det är viktigt det där, att man inte får tappa bort sig själv. Höll på att göra det för inte så länge sedan när jag skulle skriva på ett jobbkontrakt för jobb i Stockholm tills jag i samma sekund skulle klistra igen brevet och insåg "vad fan gör jag". Ens liv kan inte gå i 110km/h hela tiden. Då orkar vi inte. Men ibland har jag svårt och förstå det.
 
Det kanske snart går över, hoppas jag i alla fall på. Kände ungefär likadant för ett år sedan när jag var och pratade med vår studievägledare på skolan och jag inte visste vad jag skulle göra med mitt liv efter studenten. Det lugnade sig och på studenten kunde jag skatta mig lycklig eftersom jag inte var arbetslös, det var en ständig ångest jag hade innan jag fick mitt första jobb som jag fick lite efter samtalet med studievägledaren. Som min kille sa för några dagar sedan, "ingen har nog varit så glad över att få jobba på en snabbmatskedja som du var när du fick ditt första jobb där". Åter tillbaka till kontrollbehovet, att vara orolig över vad som komma skall flera månader i förväg.

Jag måste bara veta hur jag ska göra för att komma ur dessa jobbiga tankar kring framtiden. Eller hur jag ska göra för att hantera dem. Kanske börja på yoga? Om ni har något tips är det guld värt. Kram ❤

 

 

Allmänt | |
#1 - - ellen:

fin blogg!

Svar: Tack så hemskt mycket! :)
Matilda Danielsson

#2 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

älskar ditt linne

Svar: Tack!:)
Matilda Danielsson

#3 - - k:

Kan känslan;) Verka vara så många nuförtiden som är stressade, mår inte bra osv. Hoppas du mår bättre snart:)

Svar: Ja jag tycker också det, undrar vad det kan bero på egentligen. Kanske vårt föränderliga samhälle? Tack så mycket! <3
Matilda Danielsson

Upp