Utmaning – se över dina morgonrutiner!

Hej, hur mår ni idag? Jag mår höstigt, skulle jag säga, haha. Var väldigt seg när jag vaknade kvart över sex och kom då på att jag bör se över mina morgonrutiner. Tänker lite inspo från Ida Warg, hon kör ju alltid yoga varje morgon - huur skönt hade inte det varit? Det är ju morgonen som sätter grund för den kommande dagen. Jag älskar både mornar och kvällar, men på morgonen är jag inte så harmonisk av mig som jag kan vara på kvällarna. Anledningen är nog med störst sannolikhet att jag stressar mig igenom hela morgonen, hur bra kan det vara om man tänker långsiktigt? Inte så bra, I guess. Så jag tycker verkligen att vi som är sådär stressade av oss på mornarna (tidsoptimister 2.0) bör tänka över ifall det inte är bättre att få 10 minuters mindre sömn men att i stället kan sitta vid TV:n och äta frukost – i stället för att slänga i sig den på 2 minuter vid köksbänken.
 
Mitt nya mål ska bli just det, att kunna slänga mig i soffan för 20 minuters frukost framför YouTube. Och jag utmanar er! Ni som känner att ni är lite extra stressade varje morgon, vad skulle kunna göra just er morgon bättre så att ni startar dagen på allra bästa sätt? Jag tror verkligen på att morgonens rutiner är viktig för den kommande dagen!


Allmänt | |
#1 - - Matilda Berlin:

Så jäkla bra skrivet! Och ja, det gör ju verkligen så mycket att få den där lilla stunden på morgonen till att slippa stressa =)

Svar: Tack så hemskt mycket! Ja det gör verkligen skillnad, humöret för resten av dagen kan ju bli helt annorlunda till exempel :D
Matilda Danielsson

Upp