Flytta hemifrån – resumé!

 Senaste bilderna från min instagram – @mdanielssons
 
Hej på er allihop! Just nu sitter jag och dricker te för att värma mig, drack en iskall smoothie innan så kyldes ner något brutalt haha. Har kommit på smartaste knepet – att ha täcket i soffan ♥ känns som en sak man bara har när man är sjuk? Bästa om man fryser verkligen. Hur sjukt är det inte att jag flyttar hem i övermorgon förresten? Har redan bott här i fyra månader och det är först nu jag har kommit in i det på riktigt, som det är dags att flytta. Till alla er som precis flyttat eller ska flytta hemifrån: Hang in there. Man vänjer sig inte på några veckor som de flesta (inklusive jag) verkar tro. Som sagt, det är först nu efter fyra månader som jag verkligen känner att jag gillar att bo med mig, eh eller ja, bo ensam kan man ju också kalla det haha! Att komma hem till en tom lägenhet varje eftermiddag är riktigt skönt enligt mig, men i början kändes det väldigt annorlunda eftersom jag var van vid att ha min familj där hela tiden. Det är väl det här man kallar ett steg in i vuxenlivet, eller? Att inte känna behov av att få hjälp med någonting hemma längre, utan att i stället göra allt själv och vara nöjd med det.
 
Jag får hoppas att jag inte drabbas av någon panik nu dock när jag flyttar hem igen hahah. Skulle dock inte förvåna mig, men det är ju förståeligt när jag nu varit själv så här länge, antar jag. Men förmodligen så flyttar jag "på riktigt" snart igen, satsar på att bo hemma tills nästa höst eller sommar beroende på om jag ska plugga eller jobba. Men man vet aldrig med mig, har jag märkt. 😃
 
 
Nåja, en liten lista med positiva och negativa saker med att bo själv som jag lyckats klura ut under dessa månader, kommer här:
 
+ Du kan göra vad du vill, när du vill – om du vill. Annars kan du också likagärna avstå utan att bli ifrågasatt.
+ Du slipper vardagstjafset mellan dig och folk som du bor med. Otroligt skönt att bara gnälla lite med sig själv.
+ Du kan ta disken när du vill. Utan att någon ska tvinga dig att avbryta ditt TV-tittande eller något annat du gör.
+ Du kan byta om i vardagsrummet, i sovrummet, i köket, på toan – var du vill. Utan att bry sig om att någon skulle råka se.
 
– När du spiller måste du torka upp allt själv. Som idag när min mixer fick för sig att fucka ur och en halv liter splashades över diskbänken.
– När du blir pratsugen blir det extra svårt. Detta eftersom du måste tajma in tiden med någon annan och bestämma skype-möte / vice versa.
– När mjölken är slut blir det mer problematiskt. Du kan inte skicka ett SMS till mamma och be henne att handla en på lunchen när hon ändå ska till affären. 
– Kylskåpet säger jag bara. Handfatet. Allt sådant här blir så himla skitigt efter typ en dag efter städning? Sådant man trodde gjorde sig själv när man bodde hemma.
 
 
 
Allmänt, Skriverier | |
Upp