Hatkärlek deluxe

Jag har någon slags hatkärlek till hösten, jag hatar den och älskar den. Jag påverkas mycket av yttre faktorer såsom vädret till exempel. Och ja, höstens väder är väl inget vidare om ni frågar mig. Bland det värsta jag vet, det är att frysa. Men sen kommer vi till en annan viktig faktor som har med denna årstid att göra.

Jämför man mig prestationsmässigt hösten mot våren, så presterar jag tusen gånger bättre och har tusen gånger fler idéer på hösten än på våren. Dock älskar jag vårens yttre faktorer; det är fint väder och folk ser ofta väldigt glada ut. Så svårt att ens kunna säga vilken årstid jag gillar mest om vi pratar om dessa två? På hösten kommer jag alltid med nytt flow, det är lite som ett nyår för mig, jämfört med våren då min hjärna gärna lägger av och börjar inse att det snart är sommar.

Varje gång jag tänker tillbaka på någonting som jag varit nöjd med, har det typ alltid startat på hösten. Till exempel idéer som fötts och liknande. Nu är ett annat bra exempel – det händer väldigt mycket nu och jag står inför måånga vägskäl. Men jag gillar det. När man är pirrig för att inte veta vad som komma skall, men man vet att någonting nice kommer det att bli. 


Allmänt | |
#1 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Jag tror att det är många som känner någon slags hatkärlek till hösten. Själv gillar jag den, det finns något vackert med hösten. Så mycket färger även i det gråa. Den lite vemodiga känslan hösten kan ge ibland tycker jag är vacker :)
Men visst, det är lite jobbigt att gå upp tidigt när det fortfarande är mörkt ute, även om det är lite mysigt att äta frukost när det är mörkt ute :P

Svar: Ja precis, tror att de flesta har mycket blandade åsikter kring årstiden! :)
Matilda Danielsson

Upp